Novinky

03
Únor
2017

Bruschetta al pomodoro |RAW|

Přidáno: 3. 2. 2017 09:00:00 Počet shlédnutí: 96

Bruschetta al pomodoro |RAW| Cherry rajčata nakrájíme na kostičky, přidáme rozetřený česnek a jemně natrhané nebo nakrájené lístky bazalky. Vše smícháme v misce a dochutíme solí, pepřem a kvalitním olivovým olejem. Podáváme zdobené lístkem bazalky nebo plátkem chilli papričky. Můžeme přihodit i na drobno nakrájenou jarní cibulku.

Čtěte více...

05
Květen
2016

Rajčata na avokádové pomazánce s kešu majonézou |RAW|

Přidáno: 5. 5. 2016 15:35:45 Počet shlédnutí: 105

Rajčata na avokádové pomazánce s kešu majonézou |RAW|    Chce to už trochu zručnosti, ale s kešu majonézou rozhodně překvapíte. Kešu majonéza:     Připravíme si tředně velký hrnek kešu ořechů. Ořechy nejprve opláchneme a potom necháme namočené cca 1 až 2 hodiny ve vlažné vodě. Vymačkáme šťávu z citronu, přibližně 1/4 hrnku ve kterém jsme odměřili kešu. A připravíme si 1/4 hrnku vody a 1/4 hrnku kvalitního olivového oleje. ...      A jde se mixovat. (Náš první mixér byl ponorný a s přípravou majonézy si dokázal poradit. Ale hned jak se na našem trhu objevil G21 Perfect smoothie, byla to jasná volba. Už máme dva. I v práci se za tu cenu neztratí). Do mixéru hodíme kešu, přidáme citronovou šťávu a trochu vody. Mixujeme do hladka, ale dáváme si pozor, protože vysokorychlostní mixér hmotu zahřívá. Vznikne nám základ majonézy do které ještě přidáme sirup agáve, trochu nakrájené cibulky ideálně fialové (1/2 lžíce), pepř, sůl, mleté hořčičné semínko ...      Mezitím si připravíme základní avokádovou pomazánku (dle receptu Chléb s avokádovou pomazánkou |RAW|). Pokrájíme si menší rajčata na kolečka. Na ozdobení pokrájíme najemno pažitku. Dobrou chuť!

Čtěte více...

05
Květen
2016

Majonéza nebo tatarka bez cholesterolu (a bez výčitek)

Přidáno: 5. 5. 2016 15:15:00 Počet shlédnutí: 249

Majonéza nebo tatarka bez cholesterolu (a bez výčitek) Majonéza je velmi oblíbená pochoutka. Používáme ji často při přípravě bramborového salátu, obložených chlebíčků, obložených mís, vlašského salátu, rybího salátu atd. Majonéza se prostě v našich domácnostech používá často a málokdy se zamyslíme nad tím, jak je pro naše zdraví vlastně škodlivá. Nejčastěji při výrobě majonézy používáme vajíčko, které obsahuje cholesterol, který je poměrně zákeřný. Asi těžko můžeme předpokládat, že slepice krmené stravou založenou na živočišných (a vlastních) odpadech budou produkovat zdravá vejce. A skutečně neprodukují. Vejce jsou kromě toho doslova saturována nasyceným tukem. To je druh tuku, který způsobuje, že se membrány mozku, srdce, cév a dalších tkání vyvíjejí nežádoucím směrem. Vejce současně obsahují relativně velmi málo cenného nenasyceného tuku. (převzato www.ronic-czech.cz ) S tímto geniálním receptem si připravíte během chvíle chutnou majonézu nebo tatarku bez cholesterolu a to je dobrý základ pro Vaše zdraví. menší šálek kešu ořechů (namočené předem alespoň 2 hodiny) 3 lžíce citrónové šťávy 1 lžíce nepasterizovaného jablečného octa 1-2 cibulky šalotky (pokrájené najemno) špetka Himálajské soli 5-6 lžic vody (dle potřeby) špetka mletého hořčičného semínka lžička sirupu agáve Vyjma cibulky rozmixujte vše do hladka. Vmíchejte najemno pokrájenou cibulku. Hotovo! :) I velcí vyznavači klasické tatarky mohou přísahat, že nepoznají rozdíl, ba dokonce, že tato varianta je mnohem chutnější. No a my všichni si konečně můžeme užívat majonézu nebo tatarku bez pocitu viny. A to nejen o vánočních svátcích.

Čtěte více...

05
Květen
2016

Dýňová polévka |RAW|

Přidáno: 5. 5. 2016 15:12:27 Počet shlédnutí: 75

Dýňová polévka |RAW| Budete potřebovat: - 1 máslovou nebo hokkaido dýni - olivový olej - japonskou sójovou omáčku Tamari - sůl a pepř - muškátový oříšek - kari koření - pro lepší chuť můžete přidat i žampiony a jarní cibulku - můžete přidat naklíčená semínka na ozdobení: ředkvička, řeřicha, pískavice... Z dýně si odkrojíme přiměřenou část podle množství, které chceme udělat. Vydlabeme z vnitřku semínka lžící a okrájíme slupku. Nakrájíme na menší plátky asi 1 cm silné. Hodíme do misky a promícháme s trochou olivového oleje a Tamari. Potom dáme na pečící papír a na plech do trouby (můžete dát i tác do domácí sušičky na ovoce). Očistíme a pokrájíme žampiony na středně slabé plátky. Potřeme olivovým olejem a osolíme. Přihodíme k dýni a to samé můžeme udělat i s jarní cibulkou. Sušíme cca 2 hodiny při 42 °C v troubě nebo sušičce. Poté odebereme dýni - žampiony a cibulku necháme dojít. Dýni hodíme do mixéru, přidáme špetku strouhaného muškátového oříšku a lžičku mletého kari. Připravíme si vodu ohřátou na cca 42 °C, kterou opatrně přiléváme při mixování. Osolíme a opepříme dle chuti. (Pokud nejste zvyklí jíst RAW, doporučujeme při první přípravě tohoto receptu použít teplejší vodu. Příště ale zkuste 42 °C, zachováte tak všechny vitamíny a dostanete tak do svého těla více zdravých látek :) ) Nalijeme do předem ohřátých talířů a posypeme připravenými žampiony a cibulkou. Případně můžeme přidat naklíčená semínka na ozdobení (mungo, ředkvička, pískavice, řeřicha...). Jako přílohu doporučujeme Raw Chléb od Raw Bakers :-). Přejeme Vám dobrou chuť!

Čtěte více...

11
Duben
2016

Topinka, v našem podání spíš RAWPINKA ;)

Přidáno: 11. 4. 2016 12:15:00 Počet shlédnutí: 189

 Topinka, v našem podání spíš RAWPINKA ;) Oblíbená česká delikatesa s dlouhou historií. Jednoduchá a přitom výtečná svojí chutí. V současnosti nám však klasická verze topinky přijde nepříliš zdravá. Zdravou a přitom absolutně dokonalou variantu původní smažené topinky s česnekem získáte tím, že natřete náš Raw Chléb Česnekovou pastou (tj. smícháním česneku se solí v poměru 10:1 nebo prostě osolíte promačkaný česnek dle chuti :) ) Výhodou je, že v lednici tato raw pasta vydrží několik měsíců a tak si ji můžete připravit do zásoby a nemusíte pořád dokolečka čistit mačkátko na česnek. JE TO ABSOLUTNĚ BOŽÍ!

Čtěte více...

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info